
IN THE SUPERIOR COURT OF THE STATE OF DELAWARE 

US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 

Plaintiff, 

v. 

FOX NEWS NETWORK, LLC, 

Defendant. 

C.A. No. N21C-03-257 EMD 

CONSOLIDATED 

PUBLIC VERSION

US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 

Plaintiff, 

v. 

FOX CORPORATION, 

Defendant. 

C.A. No. N21C-11-082 EMD

DEFENDANT FOX CORPORATION’S  
REPLY BRIEF IN SUPPORT OF ITS  

MOTION FOR SUMMARY JUDGMENT 



 
OF COUNSEL: 
 
Dan K. Webb 
WINSTON & STRAWN LLP 
35 W. Wacker Drive 
Chicago, IL 60601-9703 
(312) 558-5600 
 
Paul D. Clement 
Erin E. Murphy 
CLEMENT & MURPHY, PLLC 
706 Duke Street  
Alexandria, VA 22314  
(202) 742-8900 
 
Scott A. Keller 
LEHOTSKY KELLER LLP 
200 Massachusetts Avenue NW 
Washington, D.C. 20001 
(512) 693-8350 
 
Eric M. George 
Katherine A. Petti 
Noah S. Helpern 
ELLIS GEORGE CIPOLLONE 
O’BRIEN ANNAGUEY LLP 
2121 Avenue of the Stars, 30th Floor 
Los Angeles, California 90067 
(310) 274-7100 
 
 
Dated: February 20, 2023 

 Blake Rohrbacher (#4750) 
Katharine L. Mowery (#5629) 
Angela Lam (#6431) 
RICHARDS, LAYTON & FINGER, P.A. 
920 North King Street 
Wilmington, DE  19801 
(302) 651-7700 

 
Attorneys for Defendant Fox Corporation  

 

 



PRELIMINARY STATEMENT ............................................................................... 1
ARGUMENT ............................................................................................................. 2
I. Dominion Has Produced No Evidence That Anyone At Fox

Corporation Participated In The Creation Or Publication Of Any Of
The Challenged Statements. ............................................................................ 2

II. Dominion’s Defamation-By-Omission Theory Is Foreclosed By Law. ......... 5
III. Dominion’s Latest Theory Is Just Vicarious Liability By Another

Name. .............................................................................................................11
IV. Dominion’s Efforts To Demonstrate Actual Malice Are Irrelevant,

But In All Events Distort The Record Evidence. ..........................................14
CONCLUSION ........................................................................................................19

i 
 

TABLE OF CONTENTS 

Page 



CASES 

Bandido’s v. Journal Gazette Co., 
575 N.E.2d 324 (Ind. Ct. App. 1991) ................................................................. 10 

Dyer v. MacDougall, 
201 F.2d 265 (2d Cir. 1952) ................................................................................. 4 

Ertel v. Patriot-News Co., 
674 A.2d 1038 (Pa. 1996) ..................................................................................... 7 

 Hunt v. Liberty Lobby, 
 720 F.2d 631 (11th Cir. 1983) ............................................................................. 9 

In re Cable News Network & Time Mag. “Operation Tailwind” Litig., 
2006 WL 2711744 (N.D. Cal. Sept. 21, 2006) ..................................................... 4 

Karaduman v. Newsday, Inc., 
416 N.E.2d 557 (N.Y. 1980) ................................................................................. 7 

Maynard v. Fellner, 
1979 WL 30602 (Wis. Ct. App. 1979) ............................................................. 8, 9 

Phoenix. Newspapers v. Church, 
537 P.2d 1345 (Ct. App. Ariz. 1975) .............................................................. 9, 10 

Runnels v. Okamoto, 
525 P.2d 1125 (Haw. 1974) .............................................................................. 7, 8 

Sahu v. Union Carbide Corp., 
2012 WL 2422757 (S.D.N.Y. June 26, 2012) .............................................. 10, 11 

Smartmatic USA Corp. v. Fox Corp., 
2023 WL 1974442 (N.Y. App. Div. Feb. 14, 2023) ................................. 7, 12, 13 

Springer v. Durflinger, 
518 F.3d 479 (7th Cir. 2008) ................................................................................ 4 

Stone v. Essex County Newspapers, Inc., 
367 Mass. 849, 330 N.E.2d 161 (Mass. 1975) ..................................................... 9 

ii 
 



US Dominion, Inc. v. Fox Corp., 
2022 WL 2229781 (Del. Super. Ct. June 21, 2022) ....................................passim 

iii 
 



PRELIMINARY STATEMENT 

Dominion commenced this lawsuit on the theory that “Fox Corporation 

executives such as Rupert and Lachlan Murdoch . . . chose to publish and broadcast 

the defamatory statements about Dominion across Fox.”  Complaint ¶166.  This 

Court then permitted wide-ranging discovery all the way up to the very highest levels 

of Fox Corporation based on Dominion’s assurances that it could prove “that Fox 

Corporation played a direct role in the creation and publication of the statements at 

issue.”  US Dominion, Inc. v. Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9 (Del. Super. Ct. 

June 21, 2022) (emphasis added).  Now that discovery has closed, Dominion has 

changed theories altogether.  Unable to identify any evidence that Rupert or Lachlan 

Murdoch—or anyone else at Fox Corporation—played a “direct role in the creation 

and publication of” any of the statements it challenges, Dominion now claims that 

Fox Corporation is on the hook for statements published by its subsidiary simply 

because it did not intervene to stop them from airing.  That theory has no basis in 

defamation law and would vitiate bedrock corporate separateness rules.  This Court 

should reject Dominion’s latest attempt to end-run around basic corporate-law 

principles.  Fox Corporation is entitled to summary judgment.   

 

1



ARGUMENT 

I. Dominion Has Produced No Evidence That Anyone At Fox Corporation 
Participated In The Creation Or Publication Of Any Of The Challenged 
Statements.   

This Court observed from the very start of Dominion’s lawsuit against Fox 

Corporation that Dominion’s “pleadings come close to contravening the 

‘fundamental [rule] that a parent is considered a legally separate entity from its 

subsidiary and cannot be held liable for the subsidiary’s action based solely on its 

ownership of a controlling interest in the subsidiary.’”  Fox Corp., 2022 WL 

2229781, at *9 (internal citation omitted).  The parties have addressed various 

theories of liability to try to make sense of Dominion’s highly unusual defamation 

lawsuit against a corporate parent, including theories of direct liability, agency 

liability, and veil-piercing.  This Court has already rejected Dominion’s agency and 

veil-piercing theories.  Id.; see also Ex. J1, Motion to Dismiss Oral Argument 

Hearing Tr., at 20:15-21:4 (Mar. 15, 2022); id. at 6:17-8:8; id. at 45:4-10; Ex. J2, 

Motion for Consolidation Oral Argument Hearing Tr., at 96:10-20 (Dec. 21, 2022); 

id. at 101:13-102:5.  Dominion has now failed to present any evidence to support its 

surviving direct-liability theory.   

In fact, the voluminous record that has been compiled over more than a year 

of discovery, both from Fox News and from Fox Corporation, confirms what Fox 

2



Corporation has said all along:  Neither Rupert Murdoch, nor Lachlan Murdoch, nor 

anyone else at Fox Corporation played any role in creating or publishing any of the 

statements Dominion challenges.  Revealingly, after running into one dead-end after 

another in questioning Fox News witnesses, Dominion did not even bother to ask 

the two Fox Corporation executives at the heart of its allegations whether either of 

them discussed Dominion with any Fox News hosts.  Nevertheless, on redirect, 

Rupert Murdoch confirmed under oath that he never even discussed Dominion with 

any of the Fox News hosts whose programming Dominion has challenged.  Ex. E41, 

R. Murdoch Jan. 20, 2023 Dep Tr. 352:24-354:2.  The rest of the testimony of Fox 

Corporation executives was to the same effect.  See Ex. E43, V. Dinh Dep. Tr. 360:7-

18 (testifying he had nothing to do with any decisions to air anything about 

Dominion); Ex. E42, R. Shah Dep. Tr. 364:12-365:3 (same); Ex. E52, P. Ryan Dep. 

Tr. 408:21-409:5 (“Q.  During that time, have you ever had any involvement in 

directing content on Fox News Network or Fox Business Network?  A.  No.   Q.  

During that time, are you aware of any other Fox Corp Board member or Fox Corp 

executive directing any content on Fox News or Fox Business?  A.  I’m not, no.”).  

And as explained in Fox Corporation’s other summary judgment briefs, testimony 

from Fox News producers, hosts, and executives likewise confirms that no Fox 

3



Corporation employee had played an affirmative role in the statements Dominion 

challenges.  FoxCorp.MSJ.8-26; FoxCorp.Opp.8-21.1  

That is the end of Dominion’s case.   In re Cable News Network & Time Mag. 

“Operation Tailwind” Litig., 2006 WL 2711744, at *2 (N.D. Cal. Sept. 21, 2006) 

(“Time Warner, Inc. was the ultimate parent company of Defendant Time, Inc. when 

the article was published… There is no evidence that Time Warner… directed or 

participated in the publication of the reports at issue… Accordingly, the Court will 

grant summary judgment for Defendant[] Time Warner.”).  Dominion cannot escape 

summary judgment by simply asserting, and only through implication to boot, that 

all of these witnesses are lying.  See, e.g., Dyer v. MacDougall, 201 F.2d 265, 269 

(2d Cir. 1952); accord Springer v. Durflinger, 518 F.3d 479, 484 (7th Cir. 2008) 

(“[W]hen challenges to witness’ credibility are all that a plaintiff relies on, and he 

1 The closest Dominion comes to even trying to connect anyone at Fox Corporation 
to any challenged statement is to note that Raj Shah knew that Tucker Carlson was 
going to have Mike Lindell on his January 26 broadcast.  Ex.605, Shah 310:19-23.  
But Shah testified that he does not have any editorial functions; he was given a heads 
up because his role is public relations.  Nor was Shah involved in the decision to put 
Lindell on air.  Id. 366:2-6.  And in all events, Shah testified that he believed 
Carlson’s January 26 show would be about “cancel culture.”  Id. 313:1-18.  And 
contemporaneous emails confirm as much.  Ex. I17 (“Topic: Cancel culture comes 
for “MyPillow.” Some retailers have cut ties, and Mike Lindell no longer has a voice 
on social media.  Again: All voices matter.  Guest: Mike Lindell, My Pillow CEO”). 

4



has shown no independent facts—no proof—to support his claims, summary 

judgment in favor of the defendant is proper.”). 

II. Dominion’s Defamation-By-Omission Theory Is Foreclosed By Law.   

Bereft of any evidence to support its only legally viable theory, Dominion 

tries to rewrite the law.   Indeed, while Dominion hinted at shifting its strategy in its 

opening brief, its opposition brief drops all subtlety and urges this Court to impose 

defamation liability on Fox Corporation without regard to whether anyone there 

“played a direct role in the creation and publication of the statements at issue.”  US 

Dominion, 2022 WL 2229781, at *9.  According to Dominion, it is enough that 

someone at Fox Corporation theoretically might have been able to step in and prevent 

the challenged statements from airing.  Even Dominion’s choice of headings is 

telling: “Fox Corporation Executives Allowed the Defamatory Broadcasts,” 

Dom.Opp.143 (emphasis added); “Responsibility Extends to Any Person In the 

Chain of Command Who Participates in the Publication of the Defamatory 

Statements, Including By Knowingly Allowing Them to Occur,” Dom.Opp.131 

(emphasis added).  Those are claims not that Fox Corporation “crafted,” “directed,” 

or even “participated” in the challenged statements, but that Fox Corporation 

“allowed” them to air by failing to intervene.   

5



Dominion repeats that same defamation-via-omission theory for every Fox 

Corporation executive it discusses.  Rupert Murdoch is purportedly responsible for 

all 115 statements it challenges because “[h]e could have stopped FNN’s coverage.”  

Dom.Opp.150; see also Dom.Opp.33, 37 (similar).  Lachlan Murdoch is purportedly 

responsible because he “nevertheless allowed FNN to continue broadcasting.” 

Dom.Opp.161.  Viet Dinh is purportedly responsible because he “permitt[ed] the 

broadcasts to air,” Dom.Opp.162, and failed to “order shows not to have particular 

guests.” Dom.Opp.153.  Raj Shah, an executive in charge of public relations matters 

who has no editorial role at all, is purportedly responsible because he “sat on his 

ability to intervene” and “did nothing to stop [Tucker] Carlson from featuring [Mike] 

Lindell on his program.”  Dom.Opp.157.  Dominion also says that Fox Corporation 

should be liable because Rupert Murdoch and Lachlan Murdoch “have the authority 

to direct FNN to make retractions” but did not do so, or “could have prevented 

rebroadcasts or prohibited Powell, Giuliani, and Lindell from appearing on air or 

told Scott that Fox News could no longer broadcast false claims about Dominion.”  

Dom.Opp.167.  Those are all accusations of omission, or failure to prevent, not 

accusations that someone actually played a direct role in publication.  

Dominion’s new theory is a legal dead end.  As Fox Corporation explained in 

its opposition to Dominion’s motion for summary judgment, even if there were 

6



evidence of “inaction” (and there is not), there is simply no viable theory of 

defamation-by-omission.  Fox.Opp.27-28.  Instead, to “find that a defendant 

‘directed’ or ‘participated in’ publication requires, at very least, evidence of some 

affirmative action on the part of the defendant.”  Ertel v. Patriot-News Co., 674 A.2d 

1038, 1043 (Pa. 1996) (emphasis added). “[M]erely fail[ing] to hinder its 

publication” is not enough.  Id. at 1044.  Indeed, a New York court recently 

dismissed Smartmatic’s defamation claims against Fox Corporation for failure to 

allege that “any Fox Corporation employee played an affirmative role in the 

publication of the challenged defamatory statements.”  Smartmatic USA Corp. v. 

Fox Corp., 2023 WL 1974442, at *2 (N.Y. App. Div. Feb. 14, 2023) (emphasis 

added).  Allowing Dominion’s claims to proceed on a failure-to-intervene theory 

would, as the New York Court of Appeals put it in a similar context, “impos[e] upon 

the management of newspapers the intolerable burden of rechecking every reporter’s 

assertions and retracing every source before proceeding with such a decision.”  

Karaduman v. Newsday, Inc., 416 N.E.2d 557, 566 (N.Y. 1980).  Such a rule “would 

clearly pose an unacceptable barrier to the free flow of ideas.”  Id.   

Courts across the country have rejected analogous defamation-by-omission 

theories.  The Hawaii Supreme Court held that “where,” (as here) “the defendant 

himself has not published the defamatory matter,” the plaintiff must prove “that the 

7



defendant through a third party directed or procured its publication.”  Runnels v. 

Okamoto, 525 P.2d 1125, 1127-1128 (Haw. 1974) (emphasis added).  The plaintiff 

there argued that the defendants, members of the city council who did not publish 

the defamatory report themselves, should nevertheless be liable because they 

“accepted” the publication by one of their members and did not “disavow” or 

“disassociate” themselves from it.  Id. at 1127-1128.  The court rejected that 

argument, explaining that “[c]ase law is completely devoid of the rule of law urged 

upon us by the plaintiff that members of [an organization] have an affirmative legal 

duty to disavow and disassociate themselves from a libel published by one of their 

number, and that their failure to do so ratifies or ‘accepts’ that libel and its attendant 

liability.  The law of defamation cannot be applied in so illogical a fashion.”  Id. at 

1128.   

In fact, courts have made clear that defamation-by-omission is not a viable 

theory even if the defendant not only possesses the authority to stop a publication, 

but has actually exercised that authority in the past.  Maynard v. Fellner, 1979 WL 

30602 (Wis. Ct. App. 1979), aff’d, 297 N.W.2d 500 (Wis. 1980), is illustrative.  

There the plaintiff, like Dominion, sought to defeat summary judgment by pointing 

to “two occasions when Port [the printer] refused to publish pictures” in the 

newspaper it printed.  Id., at *5.  The plaintiff then argued that because the printer 

8



had exercised its authority in the past to stop certain publications, the printer should 

be on the hook for other content it permitted the newspaper to print.  Id.  The court 

rejected that argument, explaining that, “[b]y refusing to print these pictures, Port 

did not undertake a duty to review and verify the non-libelous character of all 

material it prints.”  Id.   

None of the cases Dominion cites comes anywhere near supporting its failure-

to-prevent theory of defamation liability.2  In Hunt v. Liberty Lobby, the court looked 

to the state of mind of the Chairman and Managing Editor of the publication because 

they changed the original headline and added the misleading subheadlines in the 

article.  720 F.2d 631, 646 (11th Cir. 1983).  In Stone v. Essex County Newspapers, 

Inc., the editor personally reviewed an allegedly defamatory article.  330 N.E.2d 

161, 174 (Mass. 1975).   

Dominion has produced zero evidence that anyone at Fox Corporation drafted, 

edited, or reviewed the statements it challenges.  Dominion’s citation to Phoenix 

2 Nor do Dominion’s repeated citations to Dinh’s testimony that ideally an executive 
ought “to prevent and correct known falsehoods,” (Dom.Opp.7, 132-33, 141-43), 
establish that rule.  To state the obvious, deposition testimony is not legal authority; 
indeed, it hardly seems likely that Dominion would be willing to accept everything 
else Dinh said as legally binding.  At any rate, Dominion misleadingly implies that 
Dinh was discussing a legal “obligation” when in fact he was answering questions 
about “moral and ethical obligation.”  Ex.  E53, V. Dinh Dep. Tr. 314:3-316:25.   

9



Newspapers, Inc. v. Church is selective quotation.  Dominion claims that the court 

looked to the state of mind of the employee with “ultimate authority to approve or 

disapprove,” but it leaves out that the same employee was “directly involved in the 

activities leading up the publication of the editorial.”   537 P.2d 1345, 1359 (Ct. App. 

Ariz. 1975).  Bandido’s, Inc. v. J. Gazette Co., merely said that the court could look 

beyond the drafter’s conduct for evidence of “an extreme departure from the 

standards of investigation.”  575 N.E.2d 324, 327 (Ind. Ct. App. 1991).  It did not 

say that a corporate parent is on the hook for failing to stop a publication by its 

subsidiary.  And cases about republication and distributor liability do not help 

Dominion, as those cases all require the defendant to have played an affirmative role 

in the publication or distribution of a defamatory statement.  Dom.Opp.136-37.3   

Beyond that, Dominion just cites a treatise, written by one of its own 

attorneys, refuting the proposition that only “one person” in an organization can be 

responsible for a publication.  True—but irrelevant, as Fox News has never claimed 

3 Nowhere in its 217-page opposition does Dominion present any evidence that Fox 
Corporation directly distributed Fox News content.  To the extent Dominion tries to 
argue that Fox Corporation distributed Fox News content simply because it has a 
controlling interest in Fox Broadcasting (a previously dismissed party), that is a 
blatant “end-run around the presumption of separate corporate identity.”  Sahu v. 
Union Carbide Corp., 2012 WL 2422757, at *5 (S.D.N.Y. June 26, 2012), aff’d sub 
nom. Janki Bai Sahu v. Union Carbide Corp., 528 F. App’x 96 (2d Cir. 2013). 

10



otherwise.  Of course multiple employees can play an affirmative role in drafting or 

publishing a defamatory statement.  The problem for Dominion is that there is no 

evidence that anyone at Fox Corporation did.  Dominion cannot remedy that 

evidentiary deficiency by trying to rewrite defamation law.   

III. Dominion’s Latest Theory Is Just Vicarious Liability By Another Name.

Dominion’s new theory is no more consistent with corporate law than with

defamation law.  While Dominion introduces some new terms in its opposition brief, 

such as “chain of command” and “distributor liability,” its theory eventually boils 

down to yet another attack on corporate separateness and attempted end-run around 

veil-piercing law.  Sahu, 2012 WL 2422757, at *5; accord Fox Corp., 2022 WL 

2229781, at *9.  This Court has rejected each of those efforts to date, and it should 

do so again here again. 

Dominion’s various theories that Fox Corporation is liable because its 

executives “allowed” the challenged statements to occur, could have prevented the 

challenged statements from occurring, or failed to issue retractions are simply 

different ways of saying that because various executives Fox Corporation 

theoretically could have exercised control over content on Fox News, Fox 

Corporation should be liable for all the content Fox News publishes.  But Dominion 

grounds that theory not in evidence that anyone from Fox Corporation actually 

11



exercised such control, but in the theory that people would have listened if someone 

did because Fox Corporation is the parent of Fox News.   That is just another way 

of trying to impose liability on Fox Corporation for no reason other than because 

Fox News is its subsidiary.  Indeed, Dominion’s frequent references to “chain of 

command” give away the game:  Dominion thinks that Fox Corporation is liable for 

everything Fox News does, not because anyone at Fox Corporation participated in 

the creation or publication of the challenged statements, but simply because Fox 

Corporation is above Fox News on the corporate family org chart.   

When agency and vicarious liability theories reared their head earlier in this 

case, this Court rightfully rejected them.  In its motion-to-dismiss opinion, the Court 

rejected Dominion’s “agency theory,” which rested “primarily on its assertion that 

Fox Corporation exercises a high degree of control over the operations of Fox 

News.”  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9.  The Court reiterated that rejection 

again just a few months ago.  Ex. J2, Motion for Consolidation Oral Argument 

Hearing Tr., at 96:10-20 (Dec. 21, 2022); see also Ex. J1, Motion to Dismiss Oral 

Argument Hearing Tr., at 20:15-21:4 (Mar. 15, 2022); id. at 6:17-8:8; id. at 45:4-10; 

Ex. J2, Motion for Consolidation Oral Argument Hearing Tr., at 101:13-102:5 (Dec. 

21, 2022).  And last week, the New York appellate court made essentially the same 

observation in dismissing Smartmatic’s defamation claims against Fox Corporation, 

12



noting that the “inference that Fox Corporation, merely by virtue of its ownership of 

Fox News and its profits, actively took part in the procurement, composition, and 

publication of the challenged statements, does not alone suffice to allege defamation 

claims against a corporate parent based on conduct by its wholly owned subsidiary.”  

Smartmatic USA Corp., 2023 WL 1974442, at *2.   

Even setting aside defamation law on who is “responsible” for a statement, 

the basic problem with these theories is that to accept them would be to disregard 

the corporate separateness of Fox Corporation and Fox News, flying in the face of 

Delaware’s respect for the corporate form.  As the Court explained, “Dominion’s 

agency theory . . . come[s] close to contravening the ‘fundamental [rule] that a parent 

is considered a legally separate entity from its subsidiary and cannot be held liable 

for the subsidiary’s action based solely on its ownership of a controlling interest in 

the subsidiary.’”  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9 (internal citation omitted).  

This Court also recognized that Dominion’s vicarious liability theories would have 

raised jurisdictional barriers, as they would effectively work an end-run around the 

black-letter law that only the Court of Chancery can set aside corporate separateness 

through veil piercing.  Ex. J2, Motion for Consolidation Oral Argument Hearing Tr., 

at 96:10-20 (Dec. 21, 2022) (“I am not going to let people pierce the corporate veil 

. . . . If you want to pierce the corporate veil, you are in the wrong place.”); see also 

13



Ex. J1, Motion to Dismiss Oral Argument Hearing Tr., at 20:15-21:4 (Mar. 15, 

2022); id. at 6:17-8:8; id. at 45:4-10; Ex. J2, Motion for Consolidation Oral 

Argument Hearing Tr., at 101:13-102:5 (Dec. 21, 2022).  

To hold a corporate parent liable for a corporate subsidiary’s tort just because 

the parent did not prevent it would destroy any semblance of corporate separateness.  

Under Dominion’s theory, Comcast would be liable for any and all alleged 

defamation by NBC News.  And it would not stop at defamation claims.  The 

corporate parent of a retail store might just as well be liable for failing to prevent a 

slip and fall that occurs in a store owned by a subsidiary.  Dominion’s theory that a 

corporate parent is liable when it fails to prevent a corporate subsidiary from 

committing a tort is just another way of saying that corporate entities should not be 

separate for liability purposes.  The Court has rejected that facial attack on corporate 

separateness already, and it should do so again. 

IV. Dominion’s Efforts To Demonstrate Actual Malice Are Irrelevant, But In 
All Events Distort The Record Evidence.   

Because Dominion fails to identify any evidence that anyone at Fox 

Corporation played a direct role in any of the challenged statements, its claim against 

Fox Corporation fails for that reason and its efforts to gin up a dispute about actual 

malice by cobbling together out-of-context testimony by high-ranking Fox 

Corporation executives are futile.  All of that might make for good headlines, but it 

14



is legally irrelevant.  Nevertheless, while there is not enough space in this brief to 

correct all of Dominion’s exaggerations and false implications, Fox Corporation 

corrects some of the most egregious examples.  

For instance, on the very first page of its brief, Dominion quotes Rupert 

Murdoch and Viet Dinh to the effect that Fox News should not allow lies or false 

allegations to be broadcast.  Dom.Opp.1.  That is a noncontroversial truism in the 

abstract, but Dominion leaves out the extensive testimony from both Murdoch and 

Dinh that when the President or his surrogates make wild or unsubstantiated claims, 

those are obviously newsworthy allegations that the press must report regardless of 

whether they are true or false.  Ex. E54, R. Murdoch Jan 19, 2023 Dep. Tr. 130:10-

131:14; Ex. E53, V. Dinh Dep. Tr. 287:20-288:21.   

Similarly, Dominion cherry picks quotes from Paul Ryan’s testimony, 

suggesting that he disapproved of Fox News’ coverage of the President’s election-

fraud allegations.4  Dom.Opp.23-24.  But Dominion leaves out Ryan’s testimony 

that those allegations were obviously newsworthy and merited coverage regardless 

of whether they were true.  Ex. E52, P. Ryan Dep. Tr. 83:20-86:17; 127:6-25; 182:9-

4 This is setting aside the fact that Ryan’s state of mind is legally irrelevant as he 
had no involvement in directing content on Fox News Network or Fox Business 
Network. Supra Argument I.   

15



184:6; 246:5-9; see also id. at 135:7-19 (testifying that if the President says drinking 

bleach would kill COVID, that is newsworthy even if proven incorrect).  Dominion 

also leaves out that while Ryan did not personally believe the President’s allegations, 

he testified that people could certainly have believed them in good faith at the time.  

Ex. E52, P. Ryan Dep. Tr. 138:20-139:10 (“I think it’s not as easy as you describe it 

to be.  I wish it were, but it’s not.  And so sometimes I think it’s a little difficult to 

discern in the fog of all these things what is true, what is false, particularly given the 

sources of the information, particularly if it’s from some credible or some high-

ranking source like a presidential campaign.”); id. 251:25-253:7 (similar); id. 263:1-

264:10 (similar).  

One of the most egregious examples of Dominion’s misrepresentation of the 

testimony is its discussion of Rupert Murdoch’s views on Mike Lindell.  Dominion 

says that Murdoch “admitted it was ‘wrong for Tucker to host Mike Lindell to repeat 

those allegations against Dominion on January 26th, 2021,’ if Carlson did not contest 

Lindell’s claims on air.”  Dom.Opp.37.  It then says that, despite that belief, Murdoch 

“allowed Fox to continue spreading lies,” Dom.Opp.37, implying that Murdoch 

affirmatively allowed Lindell to make claims that Murdoch knew to be false.  But 

Dominion omits that Murdoch was responding to a hypothetical question posed by 

Dominion’s counsel, as Murdoch testified that he in fact had no idea that Lindell 

16



appeared on Carlson’s show, or even that Lindell was making election fraud claims, 

let alone claims about Dominion. Ex. E55, R. Murdoch Jan. 20, 2023 Dep. Tr. 344:2-

18; 298:23-299:8.  Murdoch’s answer to a hypothetical question is completely 

irrelevant to whether he was responsible for Lindell’s statements or what he knew 

when those statements were made.  Dominion might be able to mislead the press 

with egregious distortions of the record.  But it should not mislead the Court.5 

Dominion also cites an email from Fox Corporation executive Raj Shah that 

described Powell’s claims as “outlandish.”  Dom.Opp.7, 29.  But Dominion omits 

Shah’s extensive testimony that he did not have any editorial role at all; his job is 

brand monitoring and public relations.  And public relations is exactly what Shah 

was engaged in when he denigrated Powell’s claims after Tucker Carlson received 

backlash for casting significant doubt on them, in a widely watched segment of 

Tucker Carlson Tonight that Dominion does not like to talk about since it does not 

fit its narrative that Fox News was out to get Dominion.  As Shah explained, “my 

5 Dominion engages in similar misdirection with respect to its claim that Rupert 
Murdoch “assumed” that Rudy Giuliani was on Fox News discussing election fraud 
allegations.  Dom.Opp.28, 149.  In fact, Murdoch testified he was not aware that 
Giuliani was appearing on Fox News at the time; he “just assumed” that Giuliani 
had been on for purposes of answering a question at his deposition even though he 
did not actually know that to be true.  Ex. E54, R. Murdoch Jan. 19, 2023 Dep. Tr. 
129:21-130:9.   

17



goal was to try to get individuals inside the White House, people with authority, to 

come forward to news media organizations and say one of two things; either people 

who would have information – either classified information or law enforcement 

sense of information, and say either there is evidence to back up her allegations, or 

there is not any evidence to back up her allegations.  Either way, it would advance 

the narrative past Tucker Carlson and move him past his PR situation.”  Ex. E56, R. 

Shah Dep. Tr. 265:18-272:3.  

Dominion also repeatedly mischaracterizes testimony, text messages, and 

emails conveying skepticism about election fraud claims generally as skepticism 

about the claims against Dominion.  But it ignores that, at the time of the election, 

there were many stories on election fraud, including many that had nothing to do 

with Dominion.  It is little surprise, then, that Fox Corporation executives repeatedly 

testified that they were not focused on, or even aware of, Dominion at all before 

Dominion sued Fox News.  See, e.g., Ex. E52, P. Ryan Dep. Tr. 409:11-15 (testifying 

that before the lawsuit, he did not recall ever speaking with anyone at Fox 

Corporation about Dominion); Ex. E55, R. Murdoch Jan. 20, 2023 Dep. Tr.  348:4-

351:15 (testifying that during the relevant time period, he had never heard of 

Dominion); Ex. E53, V. Dinh Dep. Tr. 47:12-48:22 (testifying that before the 

Dominion and Smartmatic lawsuits, the Fox Corporation board did not discuss 

18



Powell or Giuliani).  And the various communications Dominion misleadingly 

quotes do not mention Dominion at all.  

At bottom, Dominion’s case against Fox Corporation fails for a simple reason: 

There is no evidence that anyone at Fox Corporation played any role in the creation 

or publication of any challenged statement.  This Court should grant summary 

judgment to Fox Corporation.6 

CONCLUSION 

For these reasons, the Court should deny Dominion’s motion for summary 

judgment against Fox Corporation and grant Fox Corporation’s motion for summary 

judgment. 

6 At the very least, the Court should grant summary judgment to Fox Corporation on 
Dominion’s claim for punitive damages, which fails for the same reasons explained 
in Fox News’ summary judgment briefs.  FNN.MSJ.PartIV; FNN.Reply.PartIV. 

19



 

 
 
OF COUNSEL: 
 
Dan K. Webb 
WINSTON & STRAWN LLP 
35 W. Wacker Drive 
Chicago, IL 60601-9703 
(312) 558-5600 
 
Paul D. Clement 
Erin E. Murphy 
CLEMENT & MURPHY, PLLC 
706 Duke Street  
Alexandria, VA 22314  
(202) 742-8900 
 
Scott A. Keller 
LEHOTSKY KELLER LLP 
200 Massachusetts Avenue NW 
Washington, D.C. 20001 
(512) 693-8350 
 
Eric M. George 
Katherine A. Petti 
Noah S. Helpern 
ELLIS GEORGE CIPOLLONE 
O’BRIEN ANNAGUEY LLP 
2121 Avenue of the Stars, 30th Floor 
Los Angeles, California 90067 
(310) 274-7100 
 
Dated: February 20, 2023 

 /s/ Blake Rohrbacher  
Blake Rohrbacher (#4750) 
Katharine L. Mowery (#5629) 
Angela Lam (#6431) 
RICHARDS, LAYTON & FINGER, P.A. 
920 North King Street 
Wilmington, DE  19801 
(302) 651-7700 

 
Attorneys for Defendant Fox Corporation  

 

20


	YOU ARE IN POSSESSION OF A DOCUMENT FILED IN THE
	SUPERIOR COURT OF THE STATE OF DELAWARE THAT IS CONFIDENTIAL AND FILED UNDER SEAL.
	PRELIMINARY STATEMENT
	ARGUMENT
	I. Dominion Has Produced No Evidence That Anyone At Fox Corporation Participated In The Creation Or Publication Of Any Of The Challenged Statements.
	II. Dominion’s Defamation-By-Omission Theory Is Foreclosed By Law.
	III. Dominion’s Latest Theory Is Just Vicarious Liability By Another Name.
	IV. Dominion’s Efforts To Demonstrate Actual Malice Are Irrelevant, But In All Events Distort The Record Evidence.
	CONCLUSION



