
IN THE SUPERIOR COURT OF THE STATE OF DELAWARE 

US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 

Plaintiff, 

v. 

FOX NEWS NETWORK, LLC, 

Defendant. 

C.A. No. N21C-03-257 EMD

CONSOLIDATED 

REDACTED PUBLIC VERSION

US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 

Plaintiff, 

v. 

FOX CORPORATION, 

Defendant. 

C.A. No. N21C-11-082 EMD

DEFENDANT FOX CORPORATION’S ANSWERING BRIEF IN 
OPPOSITION TO PLAINTIFFS’ MOTION FOR SUMMARY JUDGMENT 



 

 
OF COUNSEL: 
 
Dan K. Webb 
WINSTON & STRAWN LLP 
35 W. Wacker Drive 
Chicago, IL 60601-9703 
(312) 558-5600 
 
Paul D. Clement 
Erin E. Murphy 
CLEMENT & MURPHY, PLLC 
706 Duke Street  
Alexandria, VA 22314  
(202) 742-8900 
 
Scott A. Keller 
LEHOTSKY KELLER LLP 
200 Massachusetts Avenue NW 
Washington, D.C. 20001 
(512) 693-8350 
 
Eric M. George 
Katherine A. Petti 
Noah S. Helpern 
ELLIS GEORGE CIPOLLONE 
O’BRIEN ANNAGUEY LLP 
2121 Avenue of the Stars, 30th Floor 
Los Angeles, CA 90067 
(310) 274-7100 
 
 
Dated: February 8, 2023 

 Blake Rohrbacher (#4750) 
Katharine L.  Mowery (#5629) 
Angela Lam (#6431) 
RICHARDS, LAYTON & FINGER, P.A. 
920 North King Street 
Wilmington, DE  19801 
(302) 651-7700 

 
Attorneys for Defendant Fox Corporation  

 

 



PRELIMINARY STATEMENT ............................................................................... 1

NATURE AND STAGE OF THE PROCEEDINGS ................................................ 2

STATEMENT OF QUESTIONS INVOLVED ......................................................... 2

STATEMENT OF FACTS ........................................................................................ 3

A. Fox Corporation’s Broad Media Business ............................................ 3

B. Dominion’s Lawsuit Against Fox Corporation ..................................... 4

C. The Voluminous Discovery Record ...................................................... 8

1. Fox News Hosts Uniformly Testified that Fox
Corporation Did Not Play Any Role in Creating or
Publishing Any of the Challenged Coverage. ............................. 9

2. Fox Corporation Executives Similarly Testified that They
Did Not Play Any Role In Publishing The Allegedly
Defamatory Statements. ............................................................ 11

3. Fox News Executives and Employees Uniformly
Testified that Fox Corporation Played No Role In
Creating or Publishing any of the Challenged Coverage.......... 13

4. The Written Discovery Record Contains No Evidence
that Fox Corporation Played Any Role—Direct or
Otherwise—In Creating or Publishing Any of the
Challenged Coverage. ............................................................... 15

ARGUMENT ........................................................................................................... 16

I. Fox Corporation Did Not Participate or Have Any Role In the
Creation or Publication of the Challenged Statements. ................................. 17

A. The Evidence Uniformly Demonstrates that Fox Corporation
Did Not Play Any Role in the Creation or Publication of the
Challenged Statements. ....................................................................... 18

TABLE OF CONTENTS 

Page 

i 
  



B. Dominion’s Evidence of Occasional Communications with Fox
News Unrelated to Dominion Is Woefully Insufficient. ..................... 21

C. Dominion’s Suggestion that Fox Corporation Was Responsible
for the Challenged Statements Because It Could Have Stopped
Their Publication Is Foreclosed By Law. ............................................ 27

II. Dominion Has Not Produced Anything Close to Clear and Convincing
Evidence that Anyone At Fox Corporation Published Any Challenged
Statement With Actual Malice. ..................................................................... 28

CONCLUSION ........................................................................................................ 33

ii  

TABLE OF CONTENTS 
(Continued) 

Page 



CASES 

Ertel v. Patriot-News Co., 
674 A.2d 1038 (Pa. 1996) ................................................................................... 27 

Gaeta v. N.Y. News Inc., 
95 A.D.2d 315 (N.Y. App. Div. 1983) ............................................................... 16 

Harte-Hanks Commc’ns, Inc. v. Connaughton, 
491 U.S. 657 (1989) ............................................................................................ 30 

N.Y. Times Co. v. Sullivan, 
376 U.S. 254 (1964) ............................................................................................ 16 

Treppel v. Biovail Corp., 
2005 WL 2086339 (S.D.N.Y. Aug. 30, 2005) .................................................... 16 

US Dominion, Inc. v. Fox Corp., 
2022 WL 2229781 (Del. Super. Ct. June 21, 2022) ....................................passim 

iii 
 

TABLE OF AUTHORITIES 

Page(s) 



PRELIMINARY STATEMENT 

Dominion’s suit against Fox Corporation hinges on its allegation that “Fox 

Corporation executives such as Rupert and Lachlan Murdoch . . . chose to publish 

and broadcast the defamatory statements about Dominion across Fox.”  Fox Corp. 

Complaint ¶166.  Or as this Court put it, Dominion’s lawsuit relies on the theory 

“that Fox Corporation played a direct role in the creation and publication of the 

statements at issue.”  US Dominion, Inc. v. Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9 

(Del. Super. Ct. June 21, 2022) (emphasis added).  

After obtaining millions of documents and taking dozens of depositions—

including depositions of Fox Corporation’s CEO, Fox Corporation’s Chairman, Fox 

News’s CEO, Fox News’s President, and dozens of producers, on-air talent, and 

executives—Dominion has produced zero evidentiary support for its dubious theory 

that high-level executives at Fox Corporation “chose to publish and broadcast” or 

played a “direct role in the creation and publication of the statements at issue.”  

Indeed, despite 178 pages of briefing, Dominion barely even mentions Fox 

Corporation in its summary judgment motion.  The handful of selective quotes from 

documents referencing Fox Corporation or its executives Dominion does offer have 

nothing to do with the 115 statements that Dominion challenges—and therefore 

cannot possibly establish defamation liability.   

1



Bereft of evidence showing Fox Corporation ever did anything with respect 

to the statements, Dominion is left arguing that Fox Corporation should be on the 

hook because Rupert or Lachlan Murdoch might have had the power to step in and 

prevent the challenged statements from airing.  That argument has no basis in 

defamation law, would obliterate the distinction between corporate parents and 

subsidiaries, and finds no support in the evidence.  It is therefore Fox Corporation 

that is entitled to summary judgment in its favor.  At the very least, Dominion is not 

remotely entitled to summary judgment against Fox Corporation. 

NATURE AND STAGE OF THE PROCEEDINGS 

Plaintiffs filed their complaint against Fox Corporation on November 8, 2021.  

Fox Corporation filed a motion to dismiss on December 30, 2021.  The Court heard 

argument on the motion in March 2022.  The Court granted in part and denied in 

part Fox Corporation’s motion to dismiss on June 21, 2022, and Fox Corporation 

filed its answer on July 6, 2022.  The Court consolidated the Fox News and Fox 

Corporation cases on December 22, 2022.  On January 17, 2023, both Fox 

Corporation and Dominion moved for summary judgment in their respective favors. 

STATEMENT OF QUESTIONS INVOLVED 

Whether Dominion is entitled to summary judgment against Fox Corporation. 

2



STATEMENT OF FACTS 

A. Fox Corporation’s Broad Media Business 

Fox Corporation is a publicly traded news, sports, and entertainment company 

that owns numerous subsidiary businesses.  Fox Corporation produces and delivers 

news, sports, and entertainment content through its primary brands, including FOX 

News Media (the trade name for Fox News Network, which includes Fox News 

Channel, Fox Business Network, Fox Digital, Fox News Audio, and Fox Weather); 

Fox Sports; Fox Entertainment; Fox Television Stations; and the ad-supported video 

on demand service TUBI.  Ex. G14, Fox Corporation 2022 Form 10-K, at 2.1  These 

subsidiaries all maintain their own employees, management structures, and 

corporate executives.  The programming on Fox Corporation’s outlets is diverse and 

substantial.  It includes shows such as Lego Masters, Hell’s Kitchen, and Bob’s 

Burgers, sporting events such as NFL and NCAA football, MLB, and FIFA, 

television episodes and movies that users can stream online, and news, opinion, and 

information content available from Fox News Channel, Fox Weather, Fox Business 

Network, and Fox News Audio.  

1 All exhibits are attached to the Mowery and Helpern Declarations filed with Fox 
News and Fox Corporation’s Motion for Summary Judgment briefs or the Helpern 
Declaration filed contemporaneously herewith. 

3



B. Dominion’s Lawsuit Against Fox Corporation 

In March 2021, US Dominion, Inc., Dominion Voting Systems, Inc., and 

Dominion Voting Systems Corporation (collectively, “Dominion,” or “Plaintiffs”), 

sued Fox News Network, LLC for defamation based on coverage of the 2020 

election on Fox Business Network and Fox News Channel.  US Dominion, Inc. v. 

Fox News Network, LLC, Complaint, D.I. 1 (Del. Super.) (“Fox News Compl.”).  

The Court is by now familiar with the allegations in that lawsuit.  Detailed 

descriptions of the 115 statements that Dominion challenges can be found in Fox 

News’s Motion for Summary Judgment (“FNN MSJ”) and accompanying appendix, 

which Fox Corporation incorporates by reference.   

In brief, Dominion’s claim against Fox News stems from coverage of and 

commentary on allegations leveled by then-President Donald Trump and his lawyers 

that Dominion voting machines were used to fraudulently influence the outcome of 

the hotly contested 2020 presidential election.  Fox News Compl. ¶179.  The federal 

government and numerous state governments investigated those allegations, which 

were pressed in numerous lawsuits brought by the President’s lawyers and allies 

across the country in an effort to overturn the election before the mid-December 

deadline for finalizing the electoral vote.  Id.  Virtually every media outlet in the 

country, if not the world, covered that unprecedented effort to alter the results of a 

presidential election.  Id. ¶¶17, 50, 69, n.79; see also, e.g., Exs. D18, Cause of 

4



Election Day Glitch in Georgia Counties Still Unexplained, Politico (Nov. 4, 2020); 

D19, Georgia’s Gwinnett County blames Dominion Voting Systems for day-long 

delay reporting results, CNN (Nov. 6, 2020).  Yet Dominion sued only three: 

conservative-leaning outlets Fox News, Newsmax Media, and OANN.   

Dominion did not initially sue Fox Corporation or allege that any of its 

employees, officers, or directors made or published any of the statements it 

challenges.  See Fox News Compl. ¶179.  Almost eight months later, however, and 

before obtaining any document production or serving any non-party subpoena on 

Fox Corporation in the Fox News matter, Dominion filed a separate lawsuit against 

Fox Corporation and Fox Broadcasting, LLC, alleging essentially the same 

defamation claims, based on the same statements challenged in its suit against Fox 

News.  Indeed, the bulk of Dominion’s new complaint was copied verbatim from its 

complaint against Fox News.  US Dominion, Inc. v. Fox Corp., Complaint, D.I. 1 

(Del. Super.) (“Complaint”).  As summarized by this Court, the Complaint accused 

“Fox Corporation, acting through Rupert and Lachlan Murdoch and others,” of being 

“directly involved in the ‘defamatory scheme’” against Dominion.  Fox Corp., 2022 

WL 2229781, at *2.  In particular, Dominion alleged that “Fox Corporation 

participated in the creation and publication of Fox News’s defamatory statements,” 

claiming that “executives at Fox Corporation believed Fox News would benefit if it 

endorsed former President Trump’s election fraud narrative [so they] ‘pressur[ed]’ 

5



Fox News to ‘lure the Fox audience back home’ and ‘encouraged’ on-air 

personalities to perpetuate false claims about Dominion; and Fox Corporation 

‘rewarded’ those at Fox News who complied with the alleged instructions and 

‘punished’ those who did not.”  Id. at *8.   

Fox Corporation and Fox Broadcasting moved to dismiss the Complaint.  The 

Court granted the motion as to Fox Broadcasting.  While it permitted the case to 

proceed against Fox Corporation, it did so on a narrow basis.  Recognizing that 

corporate veil-piercing is available only in the Court of the Chancery, not the 

Superior Court, the Court rejected veil-piercing as a theory of liability against Fox 

Corporation as a matter of law.  See, e.g., Exs. J1, Motion to Dismiss Oral Argument 

Hearing Tr., at 20:15-21:4 (Mar. 15, 2022); J2, Motion for Consolidation Oral 

Argument Hearing Tr., at 96:9-20 (Dec. 21, 2022).  The Court also cast considerable 

doubt on Dominion’s corporate-control theory, emphasizing that the agency theory 

of vicarious liability cannot be used as an end-run around the limitations on veil-

piercing.  As the Court explained:  “Dominion’s agency theory rests primarily on its 

assertion that Fox Corporation exercises a high degree of control over the operations 

of Fox News … [which] come[s] close to contravening the ‘fundamental [rule] that 

a parent is considered a legally separate entity from its subsidiary and cannot be held 

liable for the subsidiary’s action based solely on its ownership of a controlling 

6



interest in the subsidiary.’”  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9 (internal citation 

omitted).   

The Court ultimately allowed Dominion’s claims against Fox Corporation to 

move forward only to the extent Dominion could prove that someone at Fox 

Corporation played a direct role in creating and publishing the challenged 

statements.  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9.  The Court reiterated that ruling 

just this past December, explaining that mere allegations of corporate control over 

Fox News are not enough to hold Fox Corporation vicariously liable for all 

statements published by its subsidiary:   

I am having an issue with your corporate control argument because I 
think I have already ruled on that. I am not going to let people pierce 
the corporate veil, so you might as well throw those experts out right 
now. If you want to pierce the corporate veil, you are in the wrong 
place. And, so, corporate control is going to be a touchy subject with 
this Judge. I have already gone through this. 
 

Ex. J2, Motion for Consolidation Oral Argument Hearing Tr., at 96:10-20 (Dec. 21, 

2022); see also Ex. J1, Motion to Dismiss Oral Argument Hearing Tr., at 20:15-21:4 

(Mar. 15, 2022); id. at 6:17-8:8; id. at 45:4-10; Ex. J2, Motion for Consolidation 

Oral Argument Hearing Tr., at 101:13-102:5 (Dec. 21, 2022). 

Accordingly, to prove its claims against Fox Corporation, Dominion must prove 

that someone at Fox Corporation played a direct role in creating and publishing a 

statement that Dominion challenges.  Fox Corp., 2022 WL 2229781, at *9.  And 

7



Dominion must also prove that whoever did so undertook took those actions with 

the actual malice necessary to sustain a defamation claim.  See Ex. J2, Motion for 

Consolidation Oral Argument Hearing Tr., at 101:13-102:5. 

C. The Voluminous Discovery Record 

Since the Court issued its motion-to-dismiss opinion in the Fox Corporation 

case, Fox News and Fox Corporation have produced more than a million pages of 

discovery, including emails, texts, and instant messages from scores of custodians.  

And Dominion has deposed dozens of Fox News witnesses, including Fox News 

hosts, producers, and senior executives (including Fox News’s CEO), numerous 

third parties, and Fox Corporation executives, including its CEO and its Chairman.  

Yet despite that mountain of discovery, Dominion has failed to produce a shred of 

evidence that anyone at Fox Corporation was directly involved in creating or 

publishing any of the statements Dominion challenges.  That is not for lack of trying.  

Dominion repeatedly asked Fox News executives, hosts, and staff whether Fox 

Corporation employees played a role in the publication of the statements it 

challenges.  The answer—every single time, for every single witness—was no.  

Written discovery confirms the same.  Simply put, there is nothing in the record to 

support Dominion’s only legally viable theory of liability against Fox Corporation. 

8



1. Fox News Hosts Uniformly Testified that Fox Corporation 
Did Not Play Any Role in Creating or Publishing Any of the 
Challenged Coverage.  

Fox News hosts uniformly testified that Fox Corporation did not play any role 

in publishing anything about Dominion.  

For example, Jeanine Pirro testified: 

Q.  Did you ever speak with anyone at Fox Corporation about the  
content of your shows related to the 2020 presidential election?   
A.  Fox Corporation, no. 
Q.  Did you ever speak with anyone at Fox Corporation about the  
contents of your shows that contained allegations of potential  
fraud in the 2020 presidential election?  
A.  No. 
Q.  Did you ever speak with anyone at Fox Corporation about the  
plaintiffs in this case, U.S. Dominion, Incorporated, Dominion  
Voting Systems, Incorporated, and Dominion Voting Systems  
Corporation?  
A.  No, I did not. 
 

Ex. E25, J. Pirro Dep. Tr., at 421:21-422:13. 
 

Maria Bartiromo testified: 
 
Q.  [D]id you ever at any time ever talk to anybody at the parent corporation  
of Fox News called Fox Corporation? Did you ever talk to anyone at Fox  
Corporation at all about Dominion or the allegations being made about  
Dominion? 
A.  No, never. 
 

Ex. E26, M. Bartiromo Dep. Tr., at 406:7-10.  
 

Tucker Carlson testified: 
 
Q.  Did you ever communicate with Mr. Lachlan Murdoch in any  
way about claims or election fraud in the 2020 election?  

9



A.  Not that I recall.  
Q.  Did you ever speak with Mr. – or communicate with Mr.  
Murdoch in any mode or method about Dominion?  
A.  Not that I’m aware of.  
Q.  Or Sidney Powell?  
A.  Not that I’m aware of.  
Q.  Or Mike Lindell?  
A.  Not that I’m aware of. 

 
* * *  
 

I can say with complete certainty, allowing for somehow maybe I forget 
it, but as I sit here now I can say with what I believe is complete 
certainty I did not discuss [whether Mike Lindell would come on his 
show] with the Murdochs.  I can’t imagine that I would have. 

 
Ex. E27, T. Carlson Dep. Tr., at 165:15-166:1; 227:1-6; see also Ex. E28, J. Wells, 

Dep. Tr., at 13:16-14:18; 87:18-20 (Executive Producer for Tucker Carlson Tonight 

testifying that Rupert Murdoch never communicated “anything specific relating to a 

story, such as the 2020 election,” and never communicated about Sidney Powell with 

Rupert Murdoch, and that Lachlan Murdoch “doesn’t get involved in direct editorial 

decisions.”). 

And when Lou Dobbs was asked if “any of the Murdochs” ever directed him 

to have or not have any of the people who were leveling allegations against 

Dominion in the wake of the election on his show, Dobbs testified “No, that would 

not have happened.”  Ex. E29, L. Dobbs Dep. Tr., at 96:22-23; see also id. at 98:24-

99:11.   

10



In sum, the Fox News hosts whose coverage Dominion challenges uniformly 

testified that they did not receive instructions from anyone at Fox Corporation, 

including Rupert or Lachlan Murdoch, regarding their coverage about Dominion.  In 

fact, the answers Dominion got from hosts were so damaging to its case that 

Dominion apparently decided not to bother asking similar questions to other Fox 

News hosts.  Dominion’s summary judgment brief and the record are thus devoid of 

any testimony from any host supporting its dubious allegations that Fox Corporation 

played some direct role in creating or publishing any of the challenged statements.   

2. Fox Corporation Executives Similarly Testified that They 
Did Not Play Any Role In Publishing The Allegedly 
Defamatory Statements. 

Notably, Dominion did not even bother asking Rupert and Lachlan Murdoch 

whether they discussed Dominion with any Fox News hosts.  But on redirect by Fox 

Corporation’s attorney, Rupert Murdoch confirmed that he did not: 

Q.  [H]ave you ever, ever, at any time, ever talked to Fox host Maria 
Bartiromo about Dominion and vote fraud? 
A.  No. 
Q.  Have you ever talked to Fox host Lou Dobbs ever about Dominion and 
vote fraud? 
A.  I don’t think I’ve ever met Mr. Dobbs. 
Q.  Okay. So if you haven’t met him, you probably couldn’t talk to him? 
A. Right. 
Q.  Sir, have you ever talked to Fox host Judge Jeanine Pirro about Dominion 
and vote fraud? 
A.  No. 
Q.  Have you ever talked to Fox host Tucker 
Carlson about Dominion and vote fraud? 

11



A.  No.  
Q.  Have you ever talked to Fox host Pete 
Hegseth about Dominion and vote fraud? 
A.  No. 
Q.  Have you ever talked to Fox host Rachel 
Campos-Duffy about Dominion and vote fraud? 
A.  No. 
Q.  And have you ever talked to Fox host Will 
Cain about Dominion and vote fraud? 
A.  No. 

 
Ex. E41, R. Murdoch Jan. 20, 2023 Dep. Tr., at 352:24-354:2. 

Other Fox Corporation executives similarly offered uncontroverted testimony 

that they did not participate in publishing the allegedly defamatory statements.  See, 

e.g., Ex. E42, R. Shah Dep. Tr., at 364:20-365:10 (“Q.  [D]id you ever have anything 

to do with the decision by Fox to ever air any of President Trump’s Dominion vote 

fraud related allegations?  A.  No, I did not.  Q.  [D]id you ever have anything to do 

with what Fox said on the air on any occasion when Fox was publishing Donald 

Trump’s Dominion-related allegations?  A.  No, I did not.”); id. at 377:10-15; Ex. 

E43, V. Dinh Dep. Tr., at 360:13-18 (“Q.  Sir, did you have anything to do with the 

decision by Fox News to cover and air any of President Trump’s Dominion vote 

fraud allegations?  A.  No.”); id. at 47:12-48:18 (testifying that, before the Dominion 

litigation was filed, Fox Corporation’s board did not discuss Sidney Powell, and that 

before the Smartmatic litigation was filed in February 2021 Rudy Giuliani was not 

discussed at board meetings); id. at 198:8-13 (testifying that he did not “discuss 

12



Sidney Powell with anyone at Fox News” until mid-December 2020); id. at 199:21-

200:10 (testifying that he did not “discuss Rudolph Giuliani with anyone at Fox 

News” until mid-December 2020); id. at 260:21-24 (testifying that “[o]utside of this 

lawsuit” he had not discussed Dominion with Rupert or Lachlan Murdoch “at any 

time”); Ex. E44, P. Ryan Dep. Tr. 409:6-10 (“Q.  [D]o you remember ever speaking 

about the plaintiff in this case, Dominion, with any person at Fox News or Fox 

Business?  A.  No.”); id. at 409:11-15 (“Q.  [B]efore this lawsuit, do you remember 

ever speaking with anyone at Fox Corporation about [Dominion]?  A.  No.”). 

3. Fox News Executives and Employees Uniformly Testified 
that Fox Corporation Played No Role In Creating or 
Publishing any of the Challenged Coverage.  

Other Fox News witnesses confirmed that Fox Corporation played no role in 

creating or publishing the challenged coverage.  None testified to the contrary, 

leaving Dominion with no evidence of any such involvement by Fox Corporation.   

Suzanne Scott, the CEO of Fox News, testified: 

Q.  Did you talk about Sidney Powell with Mr. Murdoch? 
A.  No, not that I recall. 
Q.  Did you talk about Dominion at all with Mr. Murdoch? 
A.  I don’t remember ever talking to Rupert about Dominion, no. 

 
Ex. E32, S. Scott Dep. Tr., at 328:8-11.   
 
 Alan Komissarroff, Senior Vice President of News and Politics at Fox News 

at the relevant time testified: 

13



Q.  Do you ever recall Rupert Murdoch telling 
you to cover the allegations of Sidney Powell? 
A.  No. 
Q.  Do you ever recall Rupert Murdoch telling 
you to cover the allegations of Rudy Giuliani? 
A.  No. 
Q.  Do you ever recall Rupert Murdoch telling 
you to cover the allegations about -- made by Donald 
Trump with respect to Dominion voting machines? 
A.  No. 
Q.  Same with Lachlan Murdoch, do you ever 
recall Lachlan Murdoch telling you to cover the 
allegations of Sidney Powell? 
A.  No. 
Q.  Do you ever recall Lachlan Murdoch telling 
you to cover the allegations of Rudy Giuliani? 
A.  No. 
Q.  Do you ever recall Lachlan Murdoch telling 
you to cover the allegations about Dominion voting 
machines made by Donald Trump? 
A.  No.  
 

Ex. E33, A. Komissaroff Dep. Tr., at 208:10-209:5.   
 
 David Clark, Senior Vice President for Weekend News and Programming for 

Fox News, testified that he could not recall discussing Sidney Powell or Rudy 

Giuliani’s appearance on November 15th with either Rupert or Lachlan Murdoch.  

Ex. E34, D. Clark Dep. Tr., at 298:9-300:23.  Meade Cooper, Executive Vice 

President of Primetime Programming for Fox News, testified that no one at Fox 

Corporation instructed her to cover specific topics during the relevant period, and 

for good measure that she never even conversed about what topics should be covered 

with either Rupert or Lachlan Murdoch. Ex. E35, M. Cooper Dep. Tr., at 282:4-23.  

14



Gary Schreier, who at the relevant time was the Senior Vice President of 

Programming for the Fox Business Network, testified that neither Rupert nor 

Lachlan Murdoch ever spoke to him about Sidney Powell or Rudy Giuliani.  Ex. 

E36, G. Schreier Dep. Tr., at 252:20-253:1.  

Up and down the line, there is thus no testimony at all to support Dominion’s 

direct-participation theory. 

4. The Written Discovery Record Contains No Evidence that 
Fox Corporation Played Any Role—Direct or Otherwise—
In Creating or Publishing Any of the Challenged Coverage. 

The written discovery responses likewise contain no evidence to support 

Dominion’s claim that Fox Corporation directed the creation or publication of the 

challenged coverage.  Indeed, the written discovery affirmatively refutes that claim.  

Fox Corporation’s sworn interrogatory responses state that it is unaware of any Fox 

Corporation personnel or employees during the relevant period who played a role in 

drafting, editing, producing, or contributing to any of the content Dominion 

challenges.  Ex. K1, Defendant Fox Corporation’s Supplemental Responses and 

Objections to Plaintiffs’ Second Set of Interrogatories, Interrogatory Nos. 1–3, 7, 9, 

15, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 45, 47.  Likewise, Fox News’s sworn interrogatory 

responses state that no one from Fox Corporation drafted or edited any segment or 

interview on any of the broadcasts or social media posts Dominion challenges.  Ex. 

K2, Defendant Fox News Network, LLC’s Responses and Objections to Plaintiffs’ 

15



First Set of Interrogatories, Interrogatory No. 3.  Dominion does not cite any written 

discovery to the contrary in its summary judgment brief.   

ARGUMENT 

As this Court held in its motion-to-dismiss opinion, to hold Fox Corporation 

liable for defamation based on statements made on various Fox News programs, 

Dominion must prove that Fox Corporation’s employees—indeed, per Dominion’s 

own allegations, Rupert and Lachlan Murdoch in particular—played an “affirmative 

role in the preparation or editing of” each of the challenged statements or directed 

Fox News to publish them.  Gaeta v. N.Y. News Inc., 95 A.D.2d 315, 328 (N.Y. App. 

Div. 1983), rev’d on other grounds, 465 N.E.2d 802 (1984).  After all, “a defamation 

claim cannot survive without an allegation that defendants participated in the 

creation or the publication of the statements at issue.”  Fox Corp., 2022 WL 

2229781, at *8 (quoting Treppel v. Biovail Corp., 2005 WL 2086339, at *3 

(S.D.N.Y. Aug. 30, 2005)).  Moreover, Dominion would have to prove that “the state 

of mind required for actual malice” was “brought home to” whomever at Fox 

Corporation purportedly had “responsibility for the publication” of each challenged 

statement.  N.Y. Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254, 287 (1964).  The voluminous 

discovery in this case confirms what Fox Corporation has said all along:  Neither 

Rupert nor Lachlan Murdoch nor anyone else at Fox Corporation played any role 

16



whatsoever in creating or publishing any of the statements Dominion challenges.  

Fox Corporation is entitled to summary judgment on Dominion’s claims.  

I. Fox Corporation Did Not Participate or Have Any Role In the Creation 
or Publication of the Challenged Statements.   

Dominion’s motion all but admits that no one at Fox Corporation participated 

in the creation or publication of the challenged statements.  Dominion lists the names 

of individuals it thinks are “responsible employees” for Sunday Morning Futures, 

Lou Dobbs Tonight, Justice with Judge Jeanine, Fox & Friends, Hannity, and Tucker 

Carlson Tonight.  Dom.MSJ.117-144.  Not once does it list anyone from Fox 

Corporation.  That is not because Dominion was being particularly judicious with 

the people it chose to name.  Dominion lists seven to nine “responsible employees” 

for each show, and its lists include everyone from hosts to producers to supervisors 

to high-level executives and Fox News’s CEO.  While those lists are vastly 

overbroad, it is telling that even Dominion could not bring itself to claim that any 

Fox Corporation employee was “responsible” for any of the challenged content.  

Indeed, Fox Corporation largely appears only as an afterthought in Dominion’s brief.  

And for good reason:  No Fox Corporation employee played any role in the creation 

or the publication of any of the statements that Dominion challenges.  

17



A. The Evidence Uniformly Demonstrates that Fox Corporation Did 
Not Play Any Role in the Creation or Publication of the 
Challenged Statements. 

The voluminous record that has been compiled over more than a year of 

discovery proves as a matter of law that Fox Corporation did not play any role in the 

creation or publication of any of the statements Dominion challenges.  In fact, 

Dominion did not even bother to ask the Fox Corporation executives at the heart of 

its allegations whether either of them discussed Dominion with any Fox News hosts.  

And on redirect, Rupert Murdoch affirmatively testified under oath that he never 

discussed Dominion or voter fraud with any of the Fox News hosts whose 

programming Dominion has challenged.  Ex. E41, R. Murdoch Jan. 20, 2023 Dep. 

Tr., at 352:24-354:2. 

The hosts themselves confirmed as much.  When asked whether he “ever 

receive[d] instructions or guidance from executives at Fox about who you could or 

could not have on Lou Dobbs Tonight as a guest,” Dobbs testified “no.”  Ex. E29, 

L. Dobbs Dep. Tr., at 94:20-25.  When asked if “any of the Murdochs” would have 

given him direction or guidance on who to book, he unequivocally stated:  “No, that 

would not have happened.”  Id. at 96:22-23.  When Dominion’s lawyer tried again 

to ask whether Dobbs was “given any instructions or guidance, directly or indirectly, 

from Fox executives about the topic of election fraud relating to the 2020 election,” 

Dobbs again answered:  “Not at all.”  Id. at 99:24-100:3.    

18



Other hosts expressed similar sentiments.  When asked whether she “ever 

sp[o]k[e] with anyone at Fox Corporation about the content of your shows related to 

the 2020 presidential election,” Pirro answered:  “Fox Corporation, no.”  Ex. E25, J. 

Pirro Dep. Tr., at 421:21-25.  Likewise, when asked whether she “ever sp[o]k[e] 

with anyone at Fox Corporation about the contents of your shows that contained 

allegations of potential fraud in the 2020 presidential election,” Pirro answered: 

“No.”  Id. at 422:2-7.  And when asked whether she “ever sp[o]k[e] with anyone at 

Fox Corporation about the plaintiffs in this case, U.S. Dominion, Incorporated, 

Dominion Voting Systems, Incorporated, and Dominion Voting Systems 

Corporation,” Pirro again answered:  “No, I did not.”  Id. at 422:8-13.  

Bartiromo testified that if her “bosses Suzanne Scott, Rupert Murdoch, 

Lachlan Murdoch” had given her “a directive about having a person – about having 

or not having a particular guest on your show,” she would have listened.  But she 

confirmed that “they never said anything like that.”  Ex. E26, M. Bartiromo Dep. 

Tr., at 259:24-260:11.  Dominion’s lawyer retorted:  “But you understand that if they 

did exercise—if they did tell you to do something, you would follow their 

instruction?”  Id. at 260:12-14.  Bartiromo responded:  “Well, it’s my boss, but 

they—they’ve never done that.”  Id. at 260:15-16.  Later in her deposition, when 

asked whether she “at any time ever talk[ed] to anybody at the parent corporation of 

Fox News called Fox Corporation ... about Dominion or the allegations being made 

19



about Dominion,” she answered:  “No never.”  Id. at 406:6-10.  She then stated 

unequivocally:  “I never discussed Dominion with Rupert, Lachlan or Suzanne 

Scott.”  Id. at 406:16-17. 

Similarly, when asked whether anyone from the “Murdoch family” spoke to 

him about his on-air comments casting doubt on Powell’s claims, Carlson testified:  

“I can say unequivocally that no one at Fox tried to force me to take a specific line 

on Sidney Powell or any other feature of the 2020 election.”  Ex. E27, T. Carlson 

Dep. Tr., at 114:2-21.  “I made these judgments independently and I think the record 

will reflect that because it’s true.”  Id. at 114:22-23.   

When asked:  “Did you ever communicate with Mr. Lachlan Murdoch in any 

way about claims or election fraud in the 2020 election,” Carlson stated:  “Not that 

I recall.”  Id. at 165:15-18.  Likewise, Carlson testified that he did not recall 

communicating with anyone at Fox Corporation “about Dominion,” “Sidney 

Powell,” or “Mike Lindell.”  Id. at 165:19-22; 165:23-24; 165:25-166:1.  When 

asked whether he discussed booking Lindell on his show with “any of the Murdoch 

family,” Carlson testified:  “I can say with complete certainty, allowing for somehow 

maybe I forget it, but as I sit here now I can say with what I believe is complete 

certainty I did not discuss [whether Mike Lindell would come on his show] with the 

Murdochs.  I can’t imagine that I would have.”  Id. at 165:15-166:1, 227:1-6.  Even 

Scott, Fox News’s CEO, who herself was not directly involved in creating or 

20



publishing the challenged statements, testified:  “Q. Did you talk about Dominion at 

all with Mr. Murdoch?  A.  I don’t remember ever talking to Rupert about Dominion, 

no.”  Ex. E32, S. Scott Dep. Tr., at 328:8-11.   

In short, the record is completely devoid of any evidence that Rupert or 

Lachlan Murdoch or anyone else at Fox Corporation had a role in creating or 

publishing the challenged statements.  That compels summary judgment in Fox 

Corporation’s favor and forecloses Dominion’s motion for summary judgment in its 

favor.  

B. Dominion’s Evidence of Occasional Communications with Fox 
News Unrelated to Dominion Is Woefully Insufficient.  

To the extent Dominion even tries to prove that anyone at Fox Corporation 

participated in the creation or publication of the challenged statements, its efforts 

come up far short.  Dominion tries to make something of the fact that Rupert and 

Lachlan Murdoch “at times” attended editorial meetings.  Dom.MSJ.16-117 

(asserting that Dominion’s discussion of editorial meetings “demonstrates editorial 

responsibility for at least Rupert and Lachlan Murdoch”).  But not a single witness 

that attended those meetings testified that they ever spoke with either Rupert or 

Lachlan Murdoch about Dominion or the challenged statements.  To the contrary, 

several Fox News employees testified that neither Rupert nor Lachlan Murdoch ever 

said anything about Fox News’s coverage of the President’s allegations at any 

21



editorial meeting.  Indeed, not a single witness that attended one of these meetings 

recalls Rupert or Lachlan Murdoch ever being present at a meeting where Dominion 

or the challenged statements were discussed.  See, e.g., Ex. E45, G. Schreier Dep. 

Tr., at 56:23-57:16 (testifying that he does not recall either Rupert or Lachlan 

Murdoch saying “anything about Fox’s or Fox Business’s coverage of the 2020 

election during any of the daily editorial meetings”); Ex. E46, P. Berry Dep. Tr., at 

109:8-111:18 (“Q.  In those editorial meetings, do you recall Dominion ever coming 

up?  A.  No.”); Ex. E47, S. Scott Dep. Tr., at 328:22-329:20 (“Q.  So when Dominion 

or Sidney Powell or Rudy Giuliani would come up at the editorial meetings, 

[Lachlan and Rupert Murdoch] would be there for that discussion, potentially?  A.  

You, know I don’t remember that – Dominion specifically ever coming up at an 

editorial meeting. . . . I don’t ever once remember [DC editorial executive Bill 

Sammon] bringing up Dominion at one of these editorial meetings or our editorial 

leadership bringing it up at a meeting . . . There were dozens and – hundreds of 

stories around the election, and Dominion was one small piece of an unprecedented 

time in American history”); Ex. E48, J. Wallace Dep. Tr., at 89:14-23 (testifying that 

he does not recall anyone raising a concern about Sidney Powell or Mike Lindell at 

the editorial meetings).   

 Even if Fox News employees discussed Dominion at any meetings that Rupert 

or Lachlan Murdoch attended (and Dominion does not present any evidence that 

22



they did), that would not begin to sustain a finding that the Murdochs were 

responsible for the publication of any of the challenged statements.  There is no 

evidence, written or testimonial, that indicates that the Murdochs directed anyone at 

Fox News to say anything related to Dominion.  To the contrary, Fox News hosts 

and executives uniformly testified that Lachlan and Rupert Murdoch did not discuss 

Dominion with them—testimony buttressed by Rupert’s undisputed testimony that 

he never discussed Dominion and voter fraud with any of the accused hosts.  Supra 

Statement of Facts C1-3.  All Dominion can muster is that, “at times” Lachlan and 

Rupert Murdoch attended meetings where there is no evidence that Dominion was 

even discussed.  Dom.MSJ.102.   

Dominion’s reliance on Fox News’s responses to Dominion’s requests for 

admissions suffers from all the same flaws.  Dom.MSJ.102.  All those admissions 

say is that Rupert and Lachlan Murdoch “attended at least some of the twice daily 

meetings” where Mornings with Maria, Sunday Morning Futures with Maria 

Bartiromo, Tucker Carlson Tonight, Lou Dobbs Tonight, Hannity, Justice with 

Judge Jeanine, and Fox & Friends were sometimes discussed.  Dominion did not 

ask whether, and Fox Corporation certainly did not admit that, Rupert and Lachlan 

Murdoch attended any editorial meetings where the specific airings of those shows 

during which challenged statements were made were discussed.  Contra 

23



Dom.MSJ.102 (citing RFA No. 27, 43).2  Dominion’s effort to mischaracterize that 

limited admission fails.3    

Finally, Dominion points to occasional conversations between Fox Corporation 

executives and Fox News executives about content on Fox News programs.  See, 

e.g., Dom.MSJ.114 (referencing Lachlan Murdoch feedback on Fox News through 

Scott).  But that evidence lends no support to its argument that Fox Corporation 

directed Fox News to publish any or all of the 115 statements it challenges, as there 

is no evidence that any of those conversations involved Dominion.  Indeed, that 

testimony does not even support Dominion’s theory that Fox Corporation exercised 

control over Fox News content generally, let alone that it exercised control over the 

2 In particular, Dominion requested that Fox Corporation admit that Rupert and 
Lachlan Murdoch attended “some” editorial meetings “related to some or all of the 
Fox accused programs.”  Dominion defined the accused programs not by reference 
to programs that ran on specific dates, but simply by reference to any show on which 
Dominion claims any defamatory statement was ever made—i.e., Mornings with 
Maria, Sunday Morning Futures, Tucker Carlson Tonight, Lou Dobbs Tonight, 
Hannity, Justice with Judge Jeanine, and Fox & Friends.  Thus, Fox Corporation 
would be required to admit the request if it was possible that Rupert or Lachlan 
Murdoch ever attended any meeting that discussed any of those six shows.   
3 Dominion also cites Responses to Nos. 35 and 51, but neither of those responses 
has anything to do with editorial meetings.  They are simple admissions that Lachlan 
and Rupert Murdoch had “at least some communications” with Suzanne Scott 
“regarding content” of Mornings with Maria, Sunday Morning Futures with Maria 
Bartiromo, Tucker Carlson Tonight, Lou Dobbs Tonight, Hannity, Justice with 
Judge Jeanine, and Fox & Friends.  They did not ask whether any of those 
communications were about Dominion, and, as detailed extensively in this brief, 
there is no evidence that they were.  

24



specific statements Dominion has challenged.  To be sure, Fox Corporation 

executives make suggestions about content at times.  But both Lachlan Murdoch and 

Suzanne Scott testified that, while Scott would of course consider any suggestions 

from the Murdochs, she was never bound by them.  See Ex. E49, L. Murdoch Dep. 

Tr., at 78:21-79:6 (testifying that “I would hope she would consider [the suggestion].  

She doesn’t have to put it up.  She’s the responsible executive.”); Ex. E32, S. Scott 

Dep. Tr., at 35:19:-36:5 (“Rupert and Lachlan never tell me to do anything.  They 

are extremely respectful of not just myself but our business, but that’s not to say that 

from time to time they don’t make suggestions . . . they make suggestions, they don’t 

tell me what to do.”); id. at 93:6-18 (“I would say if I get an email from Rupert or 

Lachlan, I would obviously read it and take it seriously, but at the same time, I make 

my own decisions that are in my area . . . it’s just a suggestion.”); id. at 102:4-16 

(“[N]ever in my experience working with [Lachlan Murdoch] has he presented an 

idea as a hard no.  There is [sic] suggestions, but not – I would never use the phrase 

‘hard no’”).4   

4 Dominion references (at 18, 27) Fox Corporation Senior Vice President Raj Shah’s 
commentary on Twitter reactions to Fox News’s coverage of the election generally.  
That is obviously not sufficient to demonstrate that Fox Corporation participated in 
creating or publishing the challenged statements.  Dominion’s reference to an email 
between Shah and Fox Corporation Chief Legal and Policy Officer Viet Dinh (at 41, 
150) is similarly entirely unrelated to a statement challenged by Dominion, and in 
fact supports the conclusion that neither Mr. Shah nor Mr. Dinh played any role in 
the creation of any challenged statement. 

25



In fact, the record is filled with testimony demonstrating that editorial decisions 

are generally made by Fox News employees: 

•  “I think hosts and journalists have a very tough job, and I think if you 
micromanage them, if you come out and criticize them . . . I think it’s 
very tough for them. . . . So it’s very hard for someone who’s not in the 
editorial, not responsible for the editorial management to come in at a 
board level or senior executive level and endorse or not endorse any 
particular show or comment.  It would be, frankly inappropriate to do 
so.”  Ex. E40, L. Murdoch Dep. Tr., at 60:16-61:13. 
 

•  “I think the editorial structure or producers through the executives at 
Fox News, that’s the appropriate place for them to manage the best they 
can their reporters, their journalists, their producers and their hosts. . . . 
I’m not the CEO of Fox News.  I’m not responsible for the editorial on 
Fox News.  I don’t make editorial decisions on Fox News.”  Id. at 63:3-
8.  

 
•  “I trust these people. I do not interfere in that sort of thing.”  Ex. E50, 

R. Murdoch Jan 19, 2023 Dep. Tr., at 73:24-74:6.   
 

• “Q.  You are involved in all major decisions, are you not?  A.  Depends 
how you describe major decisions, but not really. . . . It depends on what 
– not in day-to-day programming decisions.  Q.  You’re involved in 
determining who should host shows?  A.  No.”  Ex. E41 R. Murdoch 
Jan 20, 2023 Dep. Tr., at 169:4-22. 

 
•  “Q.  It’s not a decision to invite them on the air?  A.  Well, down the 

line.  There are directors and producers in every show, and they are 
putting together these shows.”  Ex. E50, R. Murdoch Jan 19, 2023 Dep. 
Tr., at 143:16-20. 

 
• Testimony that, as Executive Editor of Fox News, Wallace had 

“ultimate editorial oversight for the content broadcast on Fox News 
about the 2020 election.”  Ex. E38, J. Wallace Dep. Tr., at 171:6-13. 

 

26



•  “Q.  And sir, during that time frame, you could have said to Ms. Scott, 
‘Stop hosting Sidney Powell?’  A.  I could have, but I do not run Fox 
News that way.  I appointed Ms. Scott to the job. . . And I delegate 
everything to her.”  Ex. E50, R. Murdoch Jan. 19, 2023 Dep. Tr., at 
145:8-18. 

 
Thus, far from providing the kind of overwhelming evidence needed to prove 

that it is entitled to summary judgment, Dominion fails to produce any evidence to 

support its baseless allegation that Fox Corporation executives exercised control 

over the creation or publication of the statements it challenges.   

C. Dominion’s Suggestion that Fox Corporation Was Responsible for 
the Challenged Statements Because It Could Have Stopped Their 
Publication Is Foreclosed By Law. 

Unable to identify any evidence that any Fox Corporation executive actually 

exercised control over the creation or publication of any of the challenged 

statements, Dominion suggests that it is enough that Fox Corporation executives 

could have hypothetically exercised such control.  By Dominion’s telling, because 

various Fox Corporation executives purportedly could have exercised control to stop 

the challenged statements from running, Fox Corporation can be held liable for their 

failure to do so.  

That is not how defamation law works.  “To find that a defendant ‘directed’ 

or ‘participated in’ publication requires, at very least, evidence of some affirmative 

action on the part of the defendant.”  Ertel v. Patriot-News Co., 674 A.2d 1038, 1043 

(Pa. 1996) (emphasis added). “[M]erely fail[ing] to hinder its publication” is not 

27



enough.  Id. at 1044 (affirming trial court’s entry of summary judgment in favor of 

defendant where reporter who published challenged article testified only that the 

defendant “didn’t say don’t print it”).  Dominion cannot survive summary judgment, 

much less prevail on its own summary judgment motion, by arguing that Fox 

Corporation executives could or should have done something to prevent the 

publication of statements that Dominion has not even proven any executive knew 

existed.  Not only is that theory foreclosed by settled defamation law, but a theory 

that purports to impose liability on a parent based on mere capacity to exert control 

over a subsidiary would obliterate the concept of corporate separateness.  See Fox 

Corp. MSJ 6-7 (citing Motion to Dismiss Oral Argument Hearing Tr., at 20:15-21:4, 

6:17-8:8, 45:4-10 (Mar. 15, 2022); Motion for Consolidation Oral Argument 

Hearing Tr., at 96:9-20, 101:13-102:5 (Dec. 21, 2022); Fox Corp., 2022 WL 

2229781, at *9). 

II. Dominion Has Not Produced Anything Close to Clear and Convincing 
Evidence that Anyone At Fox Corporation Published Any Challenged 
Statement With Actual Malice.   

Even assuming (contrary to all the record evidence) that Dominion could 

somehow establish that someone at Fox Corporation directed Fox News to publish 

the 115 statements it challenges, it has failed to muster clear and convincing 

evidence that any such person published those statements with knowledge that the 

President’s allegations about Dominion were false or while harboring serious doubts 

28



about their truth.  All Dominion points to are a smattering of communications among 

high-level executives discussing election-fraud allegations generally, with no 

specific connection to any of the statements it challenges.  Indeed, some of those 

communications came before the allegations that Dominion challenges even 

surfaced.5  Others came long after the December certification, after which Fox News 

hosts stopped inviting Giuliani or Powell onto their shows, and thus say nothing 

about what those involved knew or thought at the time of the challenged coverage.6  

Still others just express colloquial views like that the President’s allegations were 

“crazy stuff,” which, given their extraordinary nature, is a hardly an admission that 

they were false.7  

5 See, e.g., Dom.MSJ.14, 20-21, 22, 114 (citing Ex. 151) (November 6 exchange 
between Rupert Murdoch and Suzanne Scott that was forwarded to Meade Cooper 
regarding how it would be “very hard to credibly cry foul everywhere”); 
Dom.MSJ.150 (citing Ex. 341) (November 6 exchange between Rupert Murdoch 
and Suzanne Scott expressing opinion that it was “really bad” that Giuliani was 
advising Trump). 
6 See, e.g., Dom.MSJ.44 (citing Ex. 277) (January 5 exchange between Rupert 
Murdoch and Suzanne Scott forwarded to Cooper regarding suggestions that various 
Fox News hosts make statements to help “stop the Trump myth that the election 
[was] stolen”); Dom.MSJ.13 (citing Ex. 179 and 180) (January 21 exchanges 
between Rupert Murdoch and Suzanne Scott reflecting on potential impact of 
election-fraud coverage on January 6).   
7 See, e.g., Dom.MSJ.13, 114 (citing Ex. 181) (November 19 exchange between 
Rupert Murdoch and Suzanne Scott describing Giuliani’s press conference as “crazy 
stuff”). 

29



Dominion thus resorts to arguing that Fox Corporation had an incentive to 

defame Dominion because it wanted to please the President and hold off upstarts 

like Newsmax.8  That theory makes no sense whatsoever given that multiple Fox 

News hosts—including some of its most prominent hosts—openly cast doubt on the 

President’s allegations on air.9  And the Supreme Court has squarely held that mere 

allegations “that the defendant published the defamatory material in order to increase 

its profits” cannot “suffice to prove actual malice.”  Harte-Hanks Commc’ns, Inc. v. 

Connaughton, 491 U.S. 657, 667 (1989).  As the Supreme Court admonished, “[i]f 

a profit motive could somehow strip communications of the otherwise available 

constitutional protection [of actual malice], our cases from New York Times to 

Hustler Magazine would be little more than empty vessels.”  Id. at 667.   

In all events, discovery has squarely undermined Dominion’s theory.  Fox 

News hosts did not invite Giuliani and Powell on their shows because they wanted 

to boost ratings despite knowing the allegations were false.  They invited them to air 

their allegations because they thought the President’s allegations were the most 

newsworthy story of the day.  See FNN.MSJ.156-57.   

8 See e.g., Dom.MSJ 23 (citing Ex. 295) (exchange between Rupert Murdoch and 
Suzanne Scott forwarded to Jay Wallace regarding CNN ratings); Dom.MSJ 34 
(citing Ex. 239) (exchange between Rupert Murdoch and Suzanne Scott regarding 
Wall Street Journal article on Newsmax).  
9 See, e.g., FNN.MSJ.28-33 (collecting examples).  

30



The record also undermines the conclusion that Fox News had a financial 

motive to lie.  After all, a post-election decline in ratings and viewership was hardly 

alarming news; such declines are commonplace after any election, and they routinely 

prove temporary.  Dom.MSJ.Ex.113, Dorrego 30(b)(6) Dep. Tr. 258:23-259:5, 

287:18-289:1, 297:8-298:11, 346:5-12; Dom.MSJ.Ex.102 Briganti Dep. Tr. 79:21-

80:3, 130:6-7; Dom.MSJ.Ex.108 Cooper Dep. Tr. 171:8-13.  Moreover, discovery 

has confirmed that ratings did not drive revenues.  As Fox News’s Chief Financial 

Officer testified, affiliate revenues (i.e., revenues received from pay TV providers 

like Comcast or Charter to carry Fox News and the Fox Business Network) make up 

the majority of Fox News’s revenue, and those long-term deals would not have been 

affected by Fox News’s coverage of the President’s allegations.  Dom.MSJ.Ex.113, 

Dorrego 30(b)(6) Dep. Tr. 31:20-32:9, 237:6-7.  Fox Corporation’s Chief Legal and 

Policy Officer Viet Dinh likewise explained, “I don’t think we were very concerned” 

about the drop in ratings “because viewership does not define Fox News’s revenue.  

 

  

Ex. E43, V. Dinh Dep. Tr., at 379:3-18.   

Accordingly, as Fox Corporation’s CEO Lachlan Murdoch testified, short-

term commercial interests do not dictate what is published and broadcast on Fox 

News.  Dom.MSJ.Ex.130, L. Murdoch Dep. Tr. 31:4-31:25.  And while Dominion 

31



emphasizes that Lindell’s MyPillow was Fox News’s top advertising spender, 

Dom.MSJ.157, Fox News’s Chief Financial Officer testified that MyPillow 

constituted less than 5% of Fox News’s revenue base, and that it would not make 

sense to protect that 5% if it meant putting the other 95% at risk. Ex. E51, J. Dorrego 

Dep. Tr., at 20:6-21:3.  In fact, Gary Schreier testified that, to the extent ratings 

affected revenues at all, it would have been better for Bartiromo not to cover the 

President’s allegations and to focus on her core business coverage rather than 

“divisive political things.”  Dom.MSJ.Ex.142, Schreier Dep. Tr. 83:18-84:7.  Fox 

Corporation executives also testified that they were not overly concerned about 

Newsmax and did not consider it a significant threat.  Ex. E49, L. Murdoch Dep. Tr., 

at 218:18-219:2 (testifying that “we certainly saw Newsmax’s ratings increase . . . 

from my perspective it was something absolutely we were watching but it’s how we 

compete with them over the long term”); id. at 222:17-223:4 (“Q.  Do you remember 

that even though Fox News was concerned about Newsmax in November 2020, you 

wanted to avoid seeming concerned about it publicly?  A.  Possibly, but I think we 

were concerned in the short term, or I was concerned, to speak for myself, but not in 

the long term.  I think we felt that the brand was strong enough, I know I felt that the 

brand was strong enough and this would be a temporary dip and we would get 

through it”); Ex. E50, R. Murdoch Jan. 19, 2023 Dep. Tr., at 68:10-17 (“Q.  [Y]ou 

were aware that a lot of the viewers didn’t just go away; they were going to rival 

32



networks like Newsmax?  A.  Not really, no. . . I would say not in significant 

numbers.”).  

If Dominion really wants to try to prove that Fox Corporation executives 

instructed some small subset of Fox News hosts to defame Dominion in hopes that 

doing so would increase viewership, then Dominion must produce some evidence 

that that actually happened.  Unsurprisingly, Dominion has identified exactly 

nothing substantiating that fanciful theory.   

CONCLUSION 

For these reasons, the Court should deny Dominion’s motion for summary 

judgment and grant Fox Corporation’s motion for summary judgment. 

 

 

 

 

 

 

 

33



OF COUNSEL: 

Dan K. Webb 
Matthew R. Carter 
WINSTON & STRAWN LLP 
35 W. Wacker Drive 
Chicago, IL 60601-9703 
(312) 558-5600

Paul D. Clement 
Erin E. Murphy 
CLEMENT & MURPHY, PLLC 
706 Duke Street  
Alexandria, VA 22314  
(202) 742-8900

Scott A. Keller 
LEHOTSKY KELLER LLP 
200 Massachusetts Avenue NW 
Washington, D.C. 20001 
(512) 693-8350

Eric M. George 
Katherine A. Petti 
ELLIS GEORGE CIPOLLONE 
O’BRIEN ANNAGUEY LLP 
2121 Avenue of the Stars, 30th Floor 
Los Angeles, CA 90067 
(310) 274-7100

Dated: February 8, 2023 

/s/ Blake Rohrbacher 
Blake Rohrbacher (#4750) 
Katharine L.  Mowery (#5629) 
Angela Lam (#6431) 
RICHARDS, LAYTON & FINGER, P.A. 
920 North King Street 
Wilmington, DE  19801 
(302) 651-7700

Attorneys for Defendant Fox Corporation 

34



CERTIFICATE OF SERVICE 

I, Katherine L. Mowery, hereby certify that on February 27, 2023, I caused a 

copy of the Public Version of Defendant Fox Corporation’s Answering Brief 

in Opposition to Plaintiff's Motion for Summary Judgment to be filed and served 

via File & ServeXpress upon the following counsel of record: 

Brian E. Farnan  
Michael J. Farnan  
Farnan LLP 
919 N. Market St., 12th Floor 
Wilmington, DE 19801 
(302) 777-0300

/s/ Katharine L. Mowery  
Katharine L. Mowery (#5629) 


	YOU ARE IN POSSESSION OF A DOCUMENT FILED IN THE
	SUPERIOR COURT OF THE STATE OF DELAWARE THAT IS CONFIDENTIAL AND FILED UNDER SEAL.
	PRELIMINARY STATEMENT
	NATURE AND STAGE OF THE PROCEEDINGS
	STATEMENT OF QUESTIONS INVOLVED
	STATEMENT OF FACTS
	A. Fox Corporation’s Broad Media Business
	B. Dominion’s Lawsuit Against Fox Corporation
	C. The Voluminous Discovery Record
	1. Fox News Hosts Uniformly Testified that Fox Corporation Did Not Play Any Role in Creating or Publishing Any of the Challenged Coverage.
	2. Fox Corporation Executives Similarly Testified that They Did Not Play Any Role In Publishing The Allegedly Defamatory Statements.
	3. Fox News Executives and Employees Uniformly Testified that Fox Corporation Played No Role In Creating or Publishing any of the Challenged Coverage.
	4. The Written Discovery Record Contains No Evidence that Fox Corporation Played Any Role—Direct or Otherwise—In Creating or Publishing Any of the Challenged Coverage.


	ARGUMENT
	I. Fox Corporation Did Not Participate or Have Any Role In the Creation or Publication of the Challenged Statements.
	A. The Evidence Uniformly Demonstrates that Fox Corporation Did Not Play Any Role in the Creation or Publication of the Challenged Statements.
	B. Dominion’s Evidence of Occasional Communications with Fox News Unrelated to Dominion Is Woefully Insufficient.
	C. Dominion’s Suggestion that Fox Corporation Was Responsible for the Challenged Statements Because It Could Have Stopped Their Publication Is Foreclosed By Law.

	II. Dominion Has Not Produced Anything Close to Clear and Convincing Evidence that Anyone At Fox Corporation Published Any Challenged Statement With Actual Malice.
	CONCLUSION



